onsdag 29. oktober 2008

Tiddelibom!

Nå har snøværet nådd dalstroka innafor, og den legger seg!
Slingreføre hjem i dag.
Heldigvis er jeg vinterskodd, det var mannfolket som ofra seg søndag mens jeg hang på veggen og malte stue. Hvilket førte til ryggvondt, selvfølgelig, nå stavrer han rundt krokete som gammal kall. Men han kan bare ha det så godt (dvs. vondt), ingen medlidenhet å hente her.
Jeg SA jeg skulle gjøre det sjøl, nemlig. Min rygg tåler denslags, hans gjør det ikke.

Hippestell i går. De av fjorårets som trengte større plass fikk det før det bar ned i kjelleren til fortsatt kuldeperiode. Fem av Eurobulbhippene ble planta, men jeg trenger fortsatt fire stk enda større potter enn dem blomsterhandleren hadde, noen av løkene var seriøst svære. Søren at jeg ikke tenkte på det lørdag da jeg var på Lillehammer! Jeg har rikelig av 3,5 liters rosepotter, men det blir litt voldsomt igjen.

Sweet Lilian har forresten synlig knopp på vei opp alt. Artig! :D
Det passer utmerket å starte innadørssesongen samtidig med at utadørssesongen er over. Amputo hadde to babyløk, de fikk egne potter og står i kontorvinduet mitt sammen med andre oppvoksende artsfrender. Jeg lirka løs en småløk fra Donau fra i fjor også.

2 kommentarer:

Marit sa...

Tenk at vi får snø samtidig! Jeg trodde at lavlandet skulle få snø senere, men der tok jeg feil... ;)Her er det kommet 15 cm og det snør fortsatt :(
Det var godt at du endelig fikk løkene før snøen kom.

Berit sa...

Bare et par-tre cm her.
Håper den forsvinner igjen, ellers blir vinteren veeeldig lang!