mandag 20. oktober 2008

Helgesysler

Vi er visst litt "mot normalt" hos oss.
Nå har vi hatt ei helg med nydelig vær, ergo har vi holdt på mest inne.
Det er stueprosjektet som trenger seg frampå igjen, etter å ha ligget nede siden jeg fikk en halstarrig forkjølelse for x antall uker sia.
Nå er omsider neste fjerdedel strippa for bilder, cd-hyller, piano, av-benk, høytaler. Et plundrete hjørne, altså. Rakk å vaske, sparkle spikerhøl, pusse og flekke. Første strøk i ettermiddag, sier planen. Underveis har vi også ombestemt oss med hensyn til graden av fornyelse, så gardinoppheng og en stor del av de allerede opphengte bildene åkte ned igjen, mer sparkling. Her blir større ommøblering og forandring. Kanskje vi blir ferdige til jul?

Hagemessig:
Rosene ser slitne ut nå, men noen holder fortsatt stand. Astrid Lindgren og Redoute har så mye knopper at de sikkert kunne holdt på til jul! Og min nyplanta Eden Rose har slått ut en knopp, så om hun ryker med i vinter, har jeg da sett en blomst!
Gulrøttene er omsider berga inn og lagt for vinterlagring. Grasbakken klipt og "støvsugd", resultatet tømt på kjøkkenhagen. Lauv og grasklipp, fin vinterdyne/kompost.
Tatt inn vannslanger og lukt litt mellom rosene, men slett ikke ferdig. Særlig i kontorhagen er det mye ugras, også med frø på. Passe sløvt!
Lagt ned igjen diverse tulipanløk som ble tatt opp i sommer.
(De nye ligger fortsatt hos tollvesenet, sukk og grr!!!)
Produsert en sats eplemarmelade og en med eplegele m. mynte.

(Så har jeg omsider fått til overskriftstripa mi. Lett som en plett, når jeg bare forsto hva problemet var.)

Ingen kommentarer: