torsdag 16. oktober 2008

For opptatt til å levere

Overskrifta er et forslag til et mer passende slagord for Posten.

De foreløpig siste kapitlene i importfarsen:
Tirsdag kveld oppdager jeg at pakka har skifta status. TIL TOLLAGER
Onsdag morgen ringer jeg igjen:
-Ja, det betyr at nå er alt i orden, når tollvesenet får sett på den, blir den sendt deg. Antakelig i dag.

Onsdag ettermiddag, intet skjedd, ny telefon:
- Nei, det trengs sunnhetssertifikat.
- Jamen det er på pakka, de fant det jo i morges!!!!
- Nei, det kan jeg ikke se.
- Jeg sender kopi på mail, vær snill å følge opp så alt omsider blir i orden!!!


Torsdag morgen, intet nytt, ny telefon:
- Ta det med ro, alt er OK, vi venter på tollvesenet.

Torsdag formiddag, ny status: ANKOMMET TOLLAGER. DUPLIKATMELDING SENDT
Ny telefon:
- Duplikatmelding??? Jeg har ikke fått noen melding i det hele tatt???
- Ja, det trengs sunnhetssertifikat, det er sendt ut melding i posten.
- !!!!! (gjentar forklaring nok en gang, ikke fullt så diplomatisk som før)
- Vent på linja, er du snill. (Har jeg noe valg?)
- Joda, det stemmer, alt er på plass nå. Men tollvesenet har avvist pakken pga at sunnhetssertifikat ikke var scannet.
- Hvor lang tid tar det før tollvesenet får klarert pakka nå?
- En til tre dager.
- !!!!
- Dessverre, det nytter ikke å skynde på tollvesenet, jeg har forsøkt før.
- Men det er ikke tollvesenet som har gjort feil, er det? Eller har sittet på pakka i 14 dager???
- Du har mulighet til å søke erstatning dersom noe er ødelagt. Hvis du ikke har mottatt melding, har du en god grunn.
- !!!!!

Her har jeg i det lengste forsvart de stakkars ansatte som gjør så godt de kan tross store arbeidsmengder og dårlig system. Joda, de finnes sikkert. Et sted. Men det må jamen være noen av den andre sorten også! En ting er at det rotes, men når jeg får forskjellige svar hver gang jeg ringer, og ingen tar ansvar for å rette feil, blir det bare håpløst.

Fortsettelse følger...

(Tester bildestripe i overskrift. Macpixler og PCpixler er tydeligvis ikke det samme, får ikke stripa til å stemme. Forsøker på nytt senere, den får stå så lenge.)

4 kommentarer:

potentilla sa...

Herregud...
Gratulerte postmannen min med ny fin logo her om dagen, han stirra stivt på meg, fortalte hva den kostet og nevnte et par tre ting de heller kunne brukt pengene på...
Han har nok rett!

Miamaria sa...

Stakkar dere. Det er jo bare helt håpløst. Trøsten er at løker klarer seg relativt greit. Men - hva hjelper det hvis frosten er kommet før løkene. Nei nå tror jeg snart vi hagefolk må bli enige om at vi går til avisen hver gang dette skjer. Vi har nok å vise til, i mange tilfeller. Det er det eneste de bryr seg om, medieoppslag.

RandiF sa...

Jeg skal ALDRI importere.......

Iris sa...

Jeg hadde en kjempeimport av hosta i høst til meg selv, og da ble DHL brukt. Dyrt, men kjapt levert etter to dager fra Nederland på døra her. Må si jeg synes det var vel anvendte penger enn å få hjertekrampe og angst av posten ;) Jeg skal ALDRI bruke POSTEN mer når jeg skal importere igjen.

Håper det ordner seg snart da, Berit :)