torsdag 20. november 2008

Hipp liste

Mens jeg er i listemodus og før jeg mister oversikta helt, her er mine hippeastrumsorter pr dato:
Oppdaterer nyanskaffelser etterhvert)

Storblomstrende:
Alfresco, Mega 08
Apple Blossom, Eurobulb 08
Aulicum, baby fra Akoen 09
Barotse, Mega 08
Blushing Bride, Mega 07
Charisma, Eurobulb 08
Christmas Red, Mega 08
Chico, Baby fra Akoen 09
Denver, Rimi 08
Double Six, Mega 08
Intokazi, Plantasjen 08 og 09
Matterhorn, Jarles blomster 08
Merry Christmas, Plantasjen 09
Miracle, Plantasjen 09
Nymph, baby fra Mari Anne 09
President Johnson, Eurobulb 08
Razzle Dazzle, Plantasjen 08
Red Lion, blomsterbutikk Brumunddal 07
Rock'n Roll, Plantasjen 08
Souvereign, Rimi 07
Sydney, Eurobulb 08
Wedding Dance, Mega 07
Virgin, Mega 08
(+ Et par navnløse røde og et par navnløse hvite.)

Småblomstrende
Amalfi sonata, Plantasjen 08
Amoretta, Eurobulb 08
Amputo, Eurobulb 08
Donau, Plantasjen 07
Fairy Tale, Plantasjen 07
Kappamaryllis, Hippeastrum rutilum (baby), Cherie 08 ?
Lovely Garden, Eurobulb 08
Misty, Eurobulb 08
Sweet Lilian, Eurobulb 08
Top Choice sonata, Plantasjen 08
Trentino sonatini (baby), UnaCita 08

Alle av årets import er tatt opp i varmen i puljer, mens fjorårets skal få litt lenger dvale.
På den måten håper jeg å kunne dra ut sesongen til ut i mars en gang.

3 kommentarer:

Herdis sa...

Eg har knupp på min eine kappamaryllis, Berit! Oppdaga det i kveld. Moro med sånne oppdagingar på denne tida av året - sikkert derfor hippeastrum er så interessant, i alle fall viktig for meg å kunne kose meg med blomstring nå. Du har mykje å glede deg til utover du forstår eg:-)

Berit sa...

Næh, så moro!
Jeg har ikke latt min få kuldeperiode en gang, regner med den er for liten til å blomstre.
Veldig viktig med blomstring nå, det er nok derfor jeg har tent så ettertrykkelig på hippeastrum.

Sigrid sa...

Gled deg til Lovely Garden!
Den blomstrer lenge - hver eneste lille løk produserer blomster og de største tre stilker.