mandag 9. mars 2009

Går i frø

Omsider har jeg fått av gårde en meeeget edruelig bestilling til Impecta. Klarte 200-kronersgrensa uten større problemer, og da er det inkludert frø til kvinner i direkte opp- og nedadstigende ledd (mor, datter og datterdatter). Bare noen få sorter grønnsakfrø til meg sjøl. Det var nokså mye igjen i frøboksene etter fjoråret, og så har jeg fått påfyll fra Magnar, den omreisende frøboksen og Chiltern Seeds. Neste skritt blir å få sådd! Mangler fortsatt såjord, det spørs om jeg får bruke alminnelig sekkejord og blande i litt sand og perlitt. 

Årets første planleggingsmøte for prestegardshagen i kveld. Nok å ta fatt på, vi skal plante til et bed med gamle stauder samla inn fra bygdene omkring, skyfle grusganger og stikke kanter, klippe hekk, fornye urtehagen, skaffe tidsriktige benker og spaljere frukttrær, plassere vanningsanlegg og forhåpentligvis begynne på roseplanting. Og luke, luke, luke! Ikke noe å si på vyene, i alle fall. Bøygen blir helst å få tak i flere folk til dugnadene. Samt å få det finansiert, men det er det heldigvis stiftelsen som må ta seg av. Jeg kommer til å legge ut bilder og tekst fra arbeidet hittil på roseforeningsbloggen så småningom, lenker herfra for eventuelle interesserte.


5 kommentarer:

elle-melle sa...

Her var det nok å ta fatt i, ja!
Får håpe dere blir en haug med folk, og kan kose dere sammen mens dere jobber.

I dag har jeg funnet fram noen frøposer fra i fjor og hatt litt jord i noen små potter så får vi se om det ikke havner noen frø oppi der før det blir kvelden.

Lykke til med dugnaden!

Berit sa...

Det eksisterer en venneforening. Vi har planer om å sette opp ei svært konkret arbeidsliste og be vennene melde seg på der de har tid, ork og lyst. Optimistisk så langt!

Sigrid sa...

Det var da en bemerkelsesverdig selvbeherskelse Berit :-D

Sigrid sa...

Det var da en bemerkelsesverdig selvbeherskelse Berit :-D

Berit sa...

Er ikke helt på såer'n enda. Hvem vet, kanskje jeg kommer fryktelig tilbake.