onsdag 3. desember 2008

Sleaføre

Litt skjelven her jeg sitter. Liker dårlig når føret er slik at bilen slingrer og kaster seg og bestemmer hvor den sjøl vil! Ubrøytt E6 og enda mer ubrøytte sideveger på vei til jobb i dag. Sjøl trailerne tok det pent, det tar jeg alltid som et dårlig tegn. Kanskje de tok skrekken etter gårsdagens mange utforkjøringer og kollisjoner? Jeg hadde to stopp på vei hjem i går for å vente på bilberging, den siste omtrent 500 m før jeg var hjemme. Hadde vel stått der et kvarters tid da radioen opplyste at det ville bli stengt en time til! Da snudde jeg i veien (uskikkelig, jeg vet) og kjørte en lang omvei rundt korken. Helt forgjeves, da jeg kom rundt drev de og slapp biler forbi. Typisk.

Middagen ble dermed noe forsinka, men verdt å vente på: Jeg testa smgj-metoden på jordskokkpure til elgkarbonadene. Nammenam! Utover kvelden en smule julegavestrikk, ellers er det bare kalendervinduet på kjøkkenet som tyder på julens komme. Ikke ei kake bakt, ikke et skap vaska, ikke laga sylte enda. Noe sier meg at det vil bli travelt når det demrer for meg hvor lite tid jeg egentlig har.

Jeg må legge opp gardiner også, til den nå nesten ferdigoppussa stua. Fikk tak i ferdige lengder av noe offwhite, silkeaktig polyester, men for lange. Vurderer å lage magebelter til dem av avklippet, tror det kan bli pent. Me fær sjå.

Hipt: Amalfi er søt, liten og ganske kortstilka, rød med hvit stripe i de tre øverste kronbladene. Ved siden av er diameteren på Denver omtrent den dobbelte, renhvit med litt grønt mot midten. Top Choice er i ferd med å åpne seg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Samme sleaføre her. Skremmende hvor fort du mister kontroll på bilen.
To Alfresco på Plantasjen er herved kjøpt. Skal gjemme dem kjølig. De komer så alt for raskt når jeg fyrer i stua.

Berit sa...

Det har snødd mer i dag, så nå gruer jeg meg en smule til hjemturen + til snømåking.

Så fint at du fant Alfresco!
Stemmer jo, jeg så Plantasjen hadde Hadecohipper. Min åpner første knoppen nå, men det gjør ikke noe, jeg har en del å ta av, hehe!