fredag 5. desember 2008

Rosedrøm i desember



Hyggelig mail fra Bjørke, som fortalte at plenen min ville bli liten til våren om han virkelig fikk inn det han hadde fått bekrefta nå! Litt plen er OK, mye plen er unødvendig, hehe!
Bildet viser en nokså nyplanta Dronningen av Danmark fra sunnmørshagen 2006. Deilig rose, så nå kjøper jeg en til mor mi. Hun skal forresten ha flere av rosene, jeg har fått et helt gjerde å boltre meg ved.

Bare to på lista mi ble strøket, det var Alain Blanchard og Belle de Jardin
Men det ser ut til at jeg får alle disse:

Aicha
Alfred de Dalmas
Comtesse de Murinais
Conditorum
Dronningen av Danmark
Erik
Golden Celebration
Glory of Edzell
Hypathia
Nuits de Young
Pergolese
Sissel Renaissance
Surpasse Tout
The Alexandra Rose
Venusta Pendula
Violaceae
Winchester Cathedral

Til alt overmål ba jeg han holde av en Creme og en Mercedes også, om han hadde bestilt dem til andre og hadde til overs. Når jeg først skal ut og spa nye bed! (En smule påvirka av Geschwindpratet i Hagegal og Rosebladet.)

Hipt: Top Choice og Alfresco bryter ut av knoppene i kontorkarmen. Vurderer å ta med hjem for å bivåne underet i helga.

Juleforberedelsene går med museskritt. I kveld blir det ingenting, jeg skal på vift med dugnadsgjengen fra prestegarden. Koselig!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ah, des belles roses!
Quelle finesse, quelle bonheur...