onsdag 10. desember 2008

I listemodus

Praktisk for egen del å ha diverse redigerbare lister på bloggen, samler lenker til dem i høyremargen.
Begynte med noe overkommelig - hippelista.
Nå har jeg lagt inn roselista - fra 2007, med noen tilføyelser fra hukommelsen. Nyere versjon har jeg bare i den gamle hagedagboka, viser det seg, og den finnes bare i utskrift. Typisk!
Skal oppdatere en dag.

Hipt:
I kontorvinduet mitt blomstrer nå fire hipper, og flere er på gang.
Amalfi har en avblomstra stilk og to nyutsprungne i forskjellige høyder, staselig!
Hvis det da er Amalfi, den er nokså rent rød i bunnfargen, Hadeco sier den er rosa. Men det medsendte planteskiltet viser samme farge som på min. Fin åkkesom!
Top Choice er mer orangerød og litt større, men fortsatt ganske liten. Vakker! To stilker som blomstrer samtidig.
Ved siden av har Denver 8 utsprungne blomster
Alfresco er nyutsprungen, hvit, fylt og vakker, med grønt mot senter. Den har to knopper til, men det spørs om det er mye forlangt at den skal bære fram alle.
Christmas Red er på vei ut av knopphylsteret nå, på toppen av en umåtelig lang stilk,
og Charisma sender opp en knopp.
Lovely Garden har foreløpig bare blader, litt bekymringsverdig?

Jul: Skulle bakt i går, men så kom handballen og tok meg. Spennende! Og dårlig gjort at de allltid har mesterskap like under jul, fy søren. Fikk strikka en halv vott underveis, i alle fall.

Ingen kommentarer: