tirsdag 1. desember 2009

Er du min type?

Jeg har blitt utfordra av Alt Godt til å blogge om blodgiving.

Vi snakka om det her om kvelden, mannen i mitt liv (forfremma fra sur gubbe) og jeg, etter et nyhetsinnslag om saken. Ingen av oss er blodgivere. Og hvorfor ikke, egentlig? Behovet er skrikende, ellers friske folk har ikke vondt av det, og ikke lider vi av angst for nåler og stikking. Men ikke visste vi hvor og når det var mulig i vårt distrikt.

Nå vet jeg. Jeg fant greit fram til kontaktinfo for Blodbanken Lillehammer. Det viser seg at de har åpent en kveld i uka i tillegg til formiddagene, det gjør det enklere. Så da har jeg meldt meg som blodgiver, om de kan bruke meg. Såpass kan jeg vel gjøre for mine medmennesker.

Jeg vil gjerne sende stafetten om å blogge om temaet videre til Villrose, Mariann S, Mari Anne og Tone M.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så bra, Berit!
Jeg har tendenser til anemi så jeg må holde på blodet mitt sjøl. Men mannfolket har så mye at han må huske på at skal gi nå før høytiden setter inn.

Jeg fikk blodoverføring da Ung Mann ble født, og det var meget virksomt.

Villrose sa...

Vet ikke, men jeg er "type 0"!

Anemisk, som ovenfornevnte, men har gjort et forsøk på å bringe stafetten videre!

Berit sa...

Fint! Jeg vet ikke om de vil ha meg heller, men det skal ikke være uprøvd.

ToneM sa...

Takk for utfordringa. Dette er ei viktig sak som jeg gjerne bringer videre. Men dessverre kommer jeg nok ikke til å gå foran med et godt eksempel...

Mariann S sa...

Takker for stafettpinnen :) Har hatt det fryktelig travelt i det siste, så eg har ikkje fått somla meg til å hente denne før no. Veit ikkje heilt om eg har tid endå helle ;) Trur vi må til Ålesund for tapping her, og det blir for meg litt tungvint. Må undersøke :)
Ønsker deg ein fin adventssøndag :)

Berit sa...

Bare fint å få spredd innlegga litt i tid, det er like aktuelt over jul også.
Her har de faktisk litt "distriktstapping" i tillegg til sjukehuset. Jeg har fått innkalling til registrering og test over nyttår, så vil det vise seg om de kan bruke meg.