lørdag 6. mars 2010

Krokusbakken min




























Vi dro til Sunnmøre for å møte våren i helga. Jomen sa jeg - natt til fredag kom det 25 cm nysnø, så her er krokusbakken min i dag. Må bare ha trua på at krokus og snøklokker er under der et sted, og at våren kommer en gang. Nå er det i det minste plussgrader og ganske mye vind, så det er lov å håpe. Naboen sier at det var nesten bart på markene før dette siste snøfallet, og hun er et sannferdig menneske.

Det andre målet for turen var å lufte båten litt. Som båtfruer vet: Det er alltid noe med båten. Nå har det vært maskinmennesker ombord for ørtende gang for å fikse turtallfall og jeg vet ikke, og denne gangen ser det ut til at feilen er fiksa. Tilsynelatende. Vi hadde en fin tur til Ålesund fredag (etter å ha måkt vekk nevnte 25 cm snø og løsna stivfrosne fortøyinger), og motoren oppførte seg ytterst eksemplarisk. Vi fikk fylt diesel også, det trengtes etter at varmekjelen har sugd diesel i vinter. All slags vær underveis: Snøkav og tåke, slaps, overskya, strålende solskinn og snøbue (som regnbue, bare mer utviska) med solbelyst lysende ferje i. Vakkert, men ingen telelinse på min mobil. Men litt av utsikten kan dere få se, gjennom ruter med takdryppdråper på. Det går noen skikkelige snøbyger over fjella!




























Og så ser jeg at mitt nyervervede mobile bredband fungerer her også. Sakte, men det går da. Telenor type kveld og helg, det holder greit for meg. Farvel til nettabstinens i feriene!

8 kommentarer:

Marit sa...

Som du sier Berit, en må jo ha trua på at det en eller annen gang blir det vår i år også. Nydelig utsikt fra båten! Kjekt at du er på nett når du ikke er hjemme da. Abstinenser på hagegal skal en ta på alvor ;) Ha en fin helg!

orchis sa...

Våren kommer nok snart, skal du se! Her drukner vi snart i regn, men det behøver iallfall ikke måkes... Undrer meg på om jeg bør kjøpe vannski snart? :)
God helg.

Anonym sa...

Vårsnøen forsvinner heldigvis fort. Pappa påsto at nyssnø "raska på" gammelsnøen. Jeg håper han har rett.

Unknown sa...

Jeg gleder meg til snøklokkene fra deg knopper seg. Det er kanskje ikke såååå lenge til.

IngunnBW sa...

Jeg begriper ikke at denne sneen kan bli borte i løpet av en måneds tid. Foreløpig er nattetemperaturene altfor lave til å få fart på smeltingen. Men jeg ser at det minker noe der solen tar mest, så det blir nok vår før mai i år også :) Krokusbakken din gleder jeg meg til å se Berit! Bølgende tepper med krouks er noe av det fineste jeg vet om våren :)

Berit sa...

Av og til går det fort. Se neste innlegg!

RandiF sa...

Håper vi får et båtmøte til sommeren....:-)

Berit sa...

Absolutt, Randi!