tirsdag 17. november 2009

Hipp, hipp


Jeg klarte ikke dy meg lenger. Nå er hippesesongen i heimen og på kontoret offisielt åpna!

Planen - i den grad jeg har noen - er å plukke opp nye og interessante hipper fra butikkutvalget utover høsten og nyte dem først, og la de gamle få litt lenger tid i kjelleren før driving. For å være noenlunde sikker på knoppsetting, og for at ikke alt skal komme samtidig.

Men hittil har butikkutvalget vært elendig.
Blomsterbutikken har dyre Intokazi, punktum. Kiwi har en navnløs hvit, Mega har ingen så langt. Dermed ble det Plantasjen likevel, der var et bord med Miracle og Merry Christmas til 29,90. Det ble med hjem en av hver (til tross for navnet på sistnevnte). Så var det et bord med noen litt dyrere, men bare sorter jeg har. Tok likevel med en Intokazi, noe hvitt bør man ha. Mester Grønn hadde tre forskjellige navnløse, men så nøden var jeg ikke med de tre innkjøpte i bagasjen.

Jeg håper bare ikke utvalget er symptomatisk for sesongen, dette var særs lite spennende. Så lite spennende at jeg spedde på med et lite knippe Schlumbergera - hvit, rosa og gyllen. Det er mine første noensinne. De er også navnløse, men hvem sier jeg må være konsekvent?

Bildet er lånt fra Hadeco og viser Miracle.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har tatt inn en haug med hipper fra drivhuset og håper på en overdådig blomstring i februar! :D

Berit sa...

Godt å ha noe å glede seg til, ikke sant?
Mine så litt pjuskete ut ved inntak, så det spørs om ikke noen har gått heden. Time will show. De er behørig pussa og satt i kjelleren.

Herdis sa...

Forstår deg godt, trengs litt grønne gleder i vinduskarmen nå. Eg synest og at det er dårleg utvalg i dei vanlege butikkane. Var sånn i fjor også her. Har derfor bestilt både hos Zimtrade og Hageglede i dag. Dei som har overvintra frå i fjor har nesten regna bort, så dersom det blir blomster der så er det bonus.

Randines hageblogg sa...

Hipper er flotte når de blomstrer og jeg er imponert over at noen får dem til å overleve etter blomstring.

Ønsker deg en fin hippesesong med bedre utvalg i butikkene!

orchis sa...

Skjønner din hippedilla. Er en smule rammet, jeg også. Kjøpte 3 løker i løsvekt her om dagen. Angrer på at jeg ikke noterte navnet på dem, men alle er fylte. Den ene het visst 'Splash'. Venter spent på blomstringen... :)
Ha en fin dag!

orchis sa...

En ting til: Har du lyst på Hippeastrum x johnsonii? De lager haugevis av småløker. Kan sende deg en neste gang noen reiser herfra. Send meg evt. en PM.

Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berit sa...

Orchis, du er en knupp! Jeg har googla Hippeastrum x johnsonii - og stønna sånn over resultatet at folk lurer på hva som feiler meg her seg sitter. Har sendt PM.

Marit sa...

Det må være et syn i heimen din når hippe sesongen setter i gang! :)

Berit sa...

Iris: Musikeren kaller det pompøst, hehe!

Red Hobbitt sa...

Tenker at jeg også må få et par hipper i hus. Og noen hyacinter for julelukten sin del.
Ønsker deg en god søndag=)

Sigrid sa...

Musikeren din holder til i Oslo, gjør han ikke? På Stortorvet har de i hvertfall et utvalg som er brukanes i forhold til mange andre steder. Send ham for å handle, eller ta deg en tur på besøk :-)

Berit sa...

Se det var en ide, Sigrid!