tirsdag 1. september 2009

Dyreliv i garderoben

Mannfolket fikk seg en forskrekkelse da han kom på jobb i går og skulle henge opp jakka si. Kleshengeren var opptatt! Der hang nemlig denne krabaten - meget levende og meget søvnig og bitteliten.

Hva slags flaggermus det er vites ikke. Dvergflaggermus, kanskje? Spørsmålet er hvordan den har kommet dit. Kontorbygget er potte tett, ikke engang noen ventil uten vifte og spjell. Det er en svak mulighet for at det er jeg som har sluppet den inn, jeg var nemlig på kontoret hans og gjorde unna noe regnskap kvelden før, og det var stappmørkt da jeg låste meg ut. Hvordan det nå er: etter fotoseansen ble krypet forsiktig hekta ned og flytta til utelampa. I dag tidlig var den vekk, så den har nok benytta natta til å finne et mer velgna sovested.

Jeg går ei langhelg i møte med krabbefest og huset fullt på Møre. Bilen er lasta opp, vi reiser allerede i ettermiddag for å forberede. Bare tre planter i lasta, byttehostaer. (Det er første forsiktige forsøket på å frakte ting med jord på i nybilen, mannen brumma bare bittelitt og bilen sa ingenting, hehe!) Jeg gleder meg, men det er fortærende at denne helga som har vært planlagt et helt år skal kollidere med så mange hagerelaterte ting: rosemøte i morra, Michael Marriot lørdag og dessuten seminar om restaurering av gamle hager m. marked der blant annet Helen skal delta. Sukk! Det hender jeg ønsker meg en splitta personlighet.

Til dere som venter på ruteliljefrø: Nå er frøa omsider gjenfunnet, fordelt på de interesserte og underveis i posten.

10 kommentarer:

Anonym sa...

ROFL - så bra. Og så flotte bilder.

Berit sa...

Han er jo fotograf, da - om det ikke er dyr som er vanligste motivet hans.

elle-melle sa...

Så flott - tenk å finne en slik liten krabat i klesskapet, det skulle jeg likt:)

Elsa sa...

Trodde nok han hadde funnet seg en trygg og fin soveplass den lille karen der:-)

God tur til Møre, håper dere får fint vær:-)

Berit sa...

Ikke klesskap, det er ei helt åpen ordinær klesstang under ei hattehylle.
Godt vær, det tviler jeg sterkt på, Elsa. Høljeregn heller. Men vi skal hygge oss likevel!

Anne på Moseplassen sa...

nei og nei og nei og nei, det var den søteste lille skapningen!

Synes faktisk du var litt heldig med hybelboeren jeg, selvom jeg vel hadde skvetti skikkelig om jeg kom over en sånn i garderobeskapet.

Kjempebilder!

ToneM sa...

Fantastiske bilder! Det må ha vært en nærmest ufattelig opplevelse!

Kathrine sa...

Å så flott flaggermus!! Vi har to som jakter over hagen her om kvelden/natta, men hvor de sover på dagen vet jeg ikke.
Flotte dyr!

:)

Berit sa...

Før vi la om taket på bolighuset var det flaggermushybler under skifersteinen. Vi ser ofte flaggermus om sommerkveldene, det er morsomt (men litt slemt?) å kaste singelstein i lufta og se dem stupe etter dem. Fantastiske flygere!

Unknown sa...

Jeg iler til litt seint - så søøøøøøøt. Men klart man skvetter....