mandag 26. oktober 2009

Mildt, stille oppholdsvær

i sunnmørshagen i helga. Herlig! Roseblomstringa har tatt seg opp igjen, fine blomster (om ikke så mange) på Mme Boll, Honorine de Brabant, Stanwell Perpetual, Portlandica, Rose de Rescht og Altaica. Men sola er vekk for i år, så det dabber nok av snart.

Stille vær = sjøvær, så skipper'n og jeg benytta sjansen og dro på koseluftetur med skibet lørdag. Turen gikk rundt Midøya, en stille tusletur på en 3-4 timer. Lenge sia sist nå. Turens høydepunkt var ei havørn som strøk rett over båten og videre tett over havflata mot øya. Majestetisk! Vi ser ofte ørn, men sjelden så nær.

Mildt her hjemme også, men alt ute er knekt av kulda for i år. I dag tidlig var verden pakka inn i bomullstett tåke, men den letter nå, ser jeg. Håhåjaja, når jeg kommer hjem fra jobb er det mørkt uansett. Skal jeg få utretta noe utadørs her må jeg skulke jobben eller holde meg hjemme i helgene.

5 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Det er fint når høsten er mild og stille på vestlandet, men høststormene kommer nok.
Båtur hørtes bra ut og spennende å kunne se havørn så tett innpå.

Ha en fin uke!

Berit sa...

Ja, en får passe på å benytte finværet, Randine. Det har vært noen høststormer allerede, og det kommer fler. Litt sjarm det også, når en er trygt og godt på land.

orchis sa...

Å oppleve havørn på nært hold må være en fantastisk flott opplevelse!! Roseblomstring sent i oktober er heller ikke å forakte, vil jeg tro :) Ha en finfin uke.

Sigrid sa...

Hei. Det ligger en Award og to utfordringer til deg på bloggen min :-)

Berit sa...

Oi, Sigrid. Jeg tar utfordringene. Men ikke akkurat i dag.