torsdag 6. november 2008

Vondt i kamera(t)en

Her skulle jeg forevige
1) Hipp med knupp (Sweet Lilian), inspirert av Herdis sin posting i dag
2) innendørs rotskokkhøsting, jfr. forrige innlegg.

Men neida, kamera(t)en, min kjære Nikon Coolpix etellerannet er ikke i form!
Linsa fanger ikke opp noe som helst., svart skjerm bortsett fra symbolene.
Grøss og gru, hva kan det være?
Skjermen viser symbol for nesten oppbrukt batteri - noe som er rart, ettersom det nylig ble lada opp.
Det går an å trykke på utløser, blitsen funker også, men intet resultat.
Tidligere eksponeringer lar seg villig vise.

Hvor lang garanti er det egentlig på et kamera? Mitt er noe over to år. Trur eg.
Det verste er at jeg er så innmari glad i det, perfekt til mitt bruk, Nikon lager dem ikke med vridbart objektiv lenger.
Au, au!

3 kommentarer:

Mokki sa...

Prøv nye batterier! Sånn var det gamle kameraet mitt også, før jeg fikk den lyse ideen å teste nye batterier. Sånn oppladbare kan gå fyken...

Berit sa...

Der ga du meg et lite håp, Mokki!
Skal jamen prøve.

Mari Anne sa...

Skal man blogge om hage må man ha et godt kamera, jeg ville fått tilnærmet panikk om mitt kamera gikk fløyten. Det hadde så avgjort blitt "løp og kjøp".