tirsdag 18. november 2008

Hagegalmemet til HildeG

Kan ikke helt kotymen med memer, venter jeg til jeg blir utfordra?
Ikke søren, here I go, på ære og samvittighet:

1. Hvis du kunne, ville du leid inn en hagedesigner? Hvis nei, hvorfor – hvis ja: hvem?
Nei. Jeg vil bestemme sjøl. Det holder med estetikeren jeg er gift med, han kommer til tider med nyttige innspill.

2. Er du fornøyd med størrelsen på hagen din. Ville du hatt den større, mindre? Hvorfor?
Størrelsen er bra, men jeg skulle gjerne hatt mindre plen å slå. Jobber med saken.

3. Nevn minst to hagegale du misunner (ikke på noen negativ måte, da…) – og hvorfor(og ikke nødvendigvis for hagerelaterte ting, det er tross alt november…)
Helen - for evnen til å skape en romantisk frodighet som ser ut som den har vært der alltid og for designtalentet.
Magnar - for imponerende fagkunnskap og stor evne og vilje til å dele den.
(Det finnes mange flere, jeg kunne fortsette og fortsette, dere flinkinger og snillinger!)

4. Ville du flyttet hagen din til en annen klimasone hvis du kunne? Hvilken?
Nei takk, jeg har alt to diametralt motsatte klimasoner. Det eneste måtte være litt mer le i sunnmørshagen, men da ville jeg mista utsikten.

5. Hager du alene, eller sammen med din kjære? Hva bidrar han/hun med?
Jeg hager mest alene. Mannfolket bidrar med vyer og store linjer, muring, av og til grasklipp. Og så er det han som bestyrer motorljåen når påkrevd.

6. Hvorfor hager du?
Kan ikke la være! For min ubendige nysgjerrighet etter planter, for gleden av å se dem vokse og utvikle seg, for nytelsen ved å stikke nesa i ei duftende rose eller pinselilje, for samlersjela også, og for gleden av å høste inn til matbordet.

7. Ser du en åndelig/metafysisk dimensjon i hagen?
Hvis du kaller det åndelig at jeg føler fellesskap med formødrene som dyrket før meg eller underet i en spire som vokser?

8. Har du begynt å glede deg til våren, eller gleder du deg mest til jul foreløpig?
Ja takk, begge deler!

1 kommentar:

hildeG sa...

Jeg vet heller ikke om det er noen regler for dette - men jeg har jo utfordret alle hagegale, så det så ;)