mandag 8. august 2011

Plutselig tilbake

Har ikke gitt opp bloggen. Jeg er bare opptatt med dette - eller riktigere: jeg har savna en sånn innretning de siste dagene.
Min vanligvis særdeles tørre og skrinne grasbakke, ca 1 mål stor, har under vårt fire uker lange fravær tatt mål av seg til å bli høsteklar grasmark. Den har lykkes over all forventning. Min gamle Honda har virkelig fått kjørt seg. Først en omgang på aller høyeste klippemulighet med totalstopp og utrensking for ca hver 50 meter, neste dag samme prossess på tvers av retningen fra første dag. Nå er grasmarka noenlunde jevn, tror jeg, men med et tjukt teppe av avklipp over. Som må rakes og brukes til mulch i kjøkkenhagen. Når jeg en gang i framtida får lukt vekk vassarv, brennesle og desslike som også har likt seg utmerket i sommer. (Men nyttevekstene er høyest, bank i bordet!)
Urgh! Av og til er hagearbeid bare arbeid og ikke kos, særlig når myggen summer og svetten siler. Og det gjør den.
Dersom noen lurer på hvor det ble av rapporten fra Randis hage (hei Randi, vi sukker fortsatt over den fantastiske opplevelsen - til og med mannfolka!!!) og resten av reisebreva, kan jeg meddele at internettforbindelsen i norske uthavner ikke er noe å skryte av. Når dessuten batteriet på macen sa takk for seg slik at nettbruken i sunnmørsparadiset begrenser seg til huset og det mobile bredbåndet ble forvandla til sytråd, ga jeg opp blogging i sommer. Jeg kommer tilbake. En regnværsdag når jeg er noenlunde a jour etter ferien. Randis hage skal serveres, og kanskje et par andre ting også.
På den positive sida: Bringebæra er modne, høsta fem liter deilige 'Asker'bær tirsdag, og i dag skal jeg ta en ny runde. Det er kos! Denslags prioriteres langt over gras og ugras!

Edit:

Og så fikk jeg endelig publisert, dette ble skrevet torsdag.

8 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

Hos oss er det heldigvis mannen som tar seg av gressklippingen. Ellers ville vi nok måtte gå til anskaffelse av en fôrhøster.

Marit sa...

Hyggelig at du er tilbake! Gleder meg til videre presentasjoner av tidligere opplevelser!

Berit sa...

Red Hobbitt: Det hender at mannen tar grasklipperen her også. Men stort sett er hagene mitt ansvar.

Marit: Det kommer nok. Når jeg bare får unna litt ute.

elle-melle sa...

Jeg vet ikke hva en slik innretning heter men den ser kraftig nok ut til gjøre jobben. Det er et slit når grasset blir så høyt, jeg vet det fra hytta vår for der er vi jo ikke hver uke. Heldigvis er ikke gressklipping min jobb!

Kanskje du skulle hatt en slik maskin som legger traktoregg også:)

Berit sa...

Hihi, det skulle tatt seg vakkert ut, Marit!

Britt Åse sa...

Det høres ut som du har hatt en flott sommer :-) Du kommer sikkert over plageånder og svette så du kan nyte igjen. Gleder meg til referat fra Randis hage :-)

RandiF sa...

Jøss, er glad jeg ikke trengte en sånn innretning når jeg kom hjem fra ferie.....:-DDD.
Takk for kjempekoselig besøk, hyggelig at til og med mannfolka likte seg. :-)))

hildeg sa...

Tror jeg trenger forhøster her også snart. Fyttikatta for et sommervær