onsdag 21. januar 2009

Dagens hipp: Amoretta




I påvente av helg og fotolys for de nyutsprungne presenterer jeg en hipp som har holdt det gående ei stund. Hils på småblomstrende Amoretta, ankom fra Eurobulb i høst! Søt, har blomstra ganske lenge med første stilk, og det er en ny på gang. Ikke bladverk å se foreløpig.
Ellers konstaterer jeg at fjorårspulja kommer i gang atskillig raskere enn de nyplanta. To av de tre jeg tok opp på badet forrige uke har allerede knopp og blad godt klar av løken og har flytta inn i vinduskarmen. Henta opp to til i går. Det gjelder å holde en viss kontinuitet i blomstringa, hehe!

4 kommentarer:

elle-melle sa...

Utrolig så mange forskjellige hipper du har.
Jeg ante ikke at det fantes så mange forskjellige. Hos meg har det bare vært røde eller hvite, men nå skjønner jeg at det er en svært mangelfull forståelse.
De er jo fantastisk vakre!

Berit sa...

Jeg vet, jeg er besatt! Nærmer meg 40 navnesorter + noen ukjente. Du finner dem alle i hippeastrumlista mi (lenke til gammelt innlegg i høyremargen) Får ikke til andre potteplanter, så vinduskarmene mine er fulle av hipper.

Marit sa...

Du har utrolig mange flotte hipper! Hos meg er det motsatt, jeg får ikke til hipper, bare alle andre potteplanter. Jaja, det er i hvertfall hyggelig å se på dine :-)

Seascape sa...

Nydelig.
Den vinduskarmen din må være litt av et syn.