onsdag 24. november 2010

Sesongens første

Så klarte jeg ikke stå imot lenger. Her er årets første nye hipp. En ganske enkel hvit navnløs fra Mega - hvilket sier noe om at abstinensene var betydelig sterkere enn tilbudet. Nå står den i kontorvinduet mitt og strekker seg.

Etterpå har jeg fått tak i en rød Ferrari på blomsterbutikken. Høres ved nærmere ettertanke riktig luksuriøst ut, thihi!
Og noen ganske få fra Lille Gartner, sjøl om de mest fristende var utsolgt. Ja, jeg vet. De har utvist ytterst tvilsom kundekapringsteknikk, så jeg burde holdt meg unna. Men abstinensene, folkens, abstinensene! Og løkene virker fine og leveringen var upåklagelig rask.

Kanskje blir utvalget i nærområdet bedre framover? Og forhåpentligvis er noen av de gamle i ferd med å produsere knopper på sitt kjølige oppholdssted!

6 kommentarer:

Marit sa...

Det er snålt med disse dillene til oss hagefolk, Felles for oss alle er vel at når det er noe som trigger dette inne i oss, så klarer vi ikke å motstå fristelsene lenge ;)Lykke til med navnløs hipp, det blir helt sikkert flott blomstring på kontoret!

Berit sa...

Håper det, Marit!
Ja, du har vel ei og annen dille du også, kanskje? ;)

elle-melle sa...

Det er så fasinerende å se når det skyter fra disse digre løkene. Jeg har tatt opp en fra kjelleren, og den har begynt å skyte, men det blit vel ingen blomster før over nyttår tenker jeg. jeg har flere som overvintrer i kjelleren etter at de har stått ute hele sommeren. kanskje det er på tide å få dem i gang igjen alle sammen. jeg har så lite erfaring med disse, men jeg liker blomstene og har pleid å kjøpe nye hvert år- Så i år blir det spennende å følge med på "mine egne".

Jeg synes de er fine uansett om de har navn eller ikke. jeg er vel ikke så hardt angrepen av hippedilla tenker jeg:))

Mariann sa...

Det minner meg på at det er på tide å ta opp de som står kaldt i kjelleren hos meg. De rekker nok ikke å blomstre til jul, men det kommer et liv etter jul også.

Villrose sa...

He-he. Nå var du tidlig ute, uten blomst tilogmed ;-)

Jeg har ikke kommet lenger enn til å sette dem på badegulvet til fordriving i dag. Seint ute, som vanlig.

Berit sa...

Marit-Tusenfryd: Reine miraklet å følge med på, det er det som fascinerer meg også. Og de vakre blomstene, naturligvis!

Mariann: Jeg pleier ta dem opp i porsjoner, så varer blomstringa til påske om jeg har flaks og de har satt knopp.

Villrose: Jeg skal ta noen av de gamle opp på badet i dag, tenker jeg.