onsdag 29. juli 2009

Hei igjen!

Lyninnlegg i kaffepausen for å fortelle at
- ferien er slutt (altfor tidlig)
- været var stort sett bra (der vi var)
- båtlivet er deilig avslappende (men vi kom ikke lenger sør enn til Silda)
- ugraset har vokst (som venta)
- hageplantene har vokst de også, faktisk
- barnebarnet har også vokst (i høyde, alder og visdom)
- grasbakken er endelig så sultefora at den ikke er knehøy ved ferieslutt (hurra!)
- bringebærene er modne (Asker. Nam!)
- myggen herjer (sukk! På med Ringebubunad: Mygghatt, anorakk, hansker og lange bukser)
- ingen har på mirakuløst vis gjort jobben min mens jeg har feriert, nesa ventes å dukke opp av vannet uti neste uke en gang.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Bare sørg for å ikke tømme feriefølelsen for tidlig. Viktig å holde på de varme og gode følelsene fra ferien!
Velkommen tilbake - også til regnet. ;-)

Marit sa...

Velkommen tilbake! Håper du får kommet i gjenge igjen med langt grass og ugrass!

Berit sa...

Takk takk - det går seg nok til på et vis. Klipte av mange bøttefuller med visne roser og nyper i kontorhagen i går, så jeg er så smått i gang.

Unknown sa...

Usj, ja. Det er nedturen av å ha hatt en herlig ferie. Ugras og langgras. Urk.
Regnet jager kanskje Ringebu-myggen vekk?

Berit sa...

Det er mindre mygg på vingene når det sprutregner, ja. Men mindre hyggelig å holde på ute også!

orchis sa...

Takk for hyggelig kommentar i min blogg. Godt å lese at du er tilbake igjen, og at ferien var fin. Hagen får du nok orden på ganske raskt. Minnes at du er svært effektiv på det området, både i egne og andres beplantninger! :)
Ha en strålende dag.

Anne (Moseplassen) sa...

Velkommen tilbake :)
Det finnes nå ikke noe bedre enn askerbær! alltid like skuffa over mangelen på smak i anna bær, selvom jeg har lykkes å finne ei bær som var nesten like god og flinkere til å produsere, men tror du jeg skrev ned hva den het da? neeeeeeeeida...