torsdag 2. april 2009

Oss har gjort kva gjerast skulle

Nesten. Ikke ysta ost og kinna smør, og ikke tatt inn den fortsatt fastfrosne lysslynga. Men det får greie seg, når bare arbeidsdagen er over er vi klar for sunnmørspåske.
Har skrevet ut bruksanvisning til Coolpixen (192 sider), satt i perm, men ikke lest noe i den (flink pike!). Derimot er den pakka ned sammen med kamera, stativ, stikketøy, ferielektyre av det mer (men kanskje ikke så veldig) skjønnlitterære slaget og et og anna klesplagget. Deretter kveldsjobben: føt bilag, sørga for utbetalinger og skjemavelde for mannfolkets reklamestudio. Vi har høvla huset til sånn noenlunde brukbart nivå, smurt niste, tømt søpla.

Gleder meg til å plukke påskeliljer i egen hage, teste kamera, gå turer, grave og pusle i hagen, fråtse i alskens sjømat, sladre med naboen, fundere ut roseplasseringer, få besøk av gode venner, nyte en hvithvin i naustveggen. Frykter ikke dårlig vær en gang, da kan vi jo sitte inne og lese bruksanvisninger!

Hermed avsluttes (tror jeg) vinterens hippeføljetong. Dagens kapittel presenterer Blushing Bride. Bruden er fra Hadeco, kjøpt på Mega 2007. Den gangen hadde hun særdeles dårlig rotsystem og en dvergstilk på 10 cm med noen pjuskete blomster. Hun ble potta om og vokste fint, nå har hun prestert en tvillingknopp med åtte digre blomster på en flat, brei stengel. Jeg var for seint ute igjen, så på bildet er bare de par-tre siste. Men nå skulle det være dagslysfoto, hadde jeg bestemt meg for. Så her er hun, meget rødmende. Skulle tro hun var en av Gunnar Reiss-Andersens gammeldagse piker:

De gammeldagse piker
de hadde ikke ben
de hadde bare kjoleskjørt
og elsket bare en


God påske folkens, nå skal jeg fotografere vårblomster med Coopixen, om det bare blir oppholdsvær og noenlunde stille!

8 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Der var innlegget, ja! Det var utilgjengelig i går kveld da jeg prøvde å lese det. Nå blir det spennende med det nye kameraet ditt! God påske!

Elisa sa...

God påske, kos deg i Sunnmørshagen!

Berit sa...

Skal løse mysteriet for deg, Vigdis! Har trøbbel med å laste opp bilder fra hjemmemaskina, ser du, så jeg pleier skrive om kvelden og lagre som utkast, og så laste opp bildet fra jobbmaskina og publisere. I går kveld trykte jeg på feil knapp. Det tok et par minutter bare før jeg fikk lagra om, men det kom tydeligvis inn på listene likevel.

Marit sa...

Nydelig farge på den siste hippen! Håper du får tatt mange flotte bilder med det nye kameraet ditt, og at du får en flott påske!

Berit sa...

God påske til alle dere også!

Anne på Moseplassen sa...

goood sunnmørspåske!
Også gleder jeg meg til du kommer tilbake med bagasjen full av våryre bilder :D

elle-melle sa...

Nå er vel påska snart over og vi kan nyte synet av din vårblomstrende Sunnmørshage:9
Gleder meg, og så håper jeg fotoapparatet svarte til forventningene.

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg