mandag 15. desember 2008

Julemarked

Rosegruppa deltok på julemarked i helga, det ble faktisk et hyggelig avbrekk i tralten.
Flott lokalisering: Rudi gard, som bygger seg opp som en av de viktigste kulturarenaene i dalen, med masse konserter og aktiviteter sommerstid. Nå har de bygd om låven slik at den også kan brukes vinterstid, med saler og serveringsmuligheter.
Markedet holdt til i fjoset, der nå en del av den gamle fjøsinnredninga er tatt vekk, men ikke alt. Vi holdt f. eks. til i grisebingen med rose- og epleproduktene våre! Høy kvalitet og stor variasjon blant utstillerne, mye folk og god stemning. Ute var juletresalg og aktiviteter for barn, inne juleverksted og servering. Dette er første året for markedet, vi håper og tror det blir en tradisjon vi kan være med på framover. Nærmere 3900 brutto gjør godt i foreningskassa, sjøl om det blir noe fratrekk for råvarer og glass.

Helga gikk altfor fort. Fredag skulle bli den store arbeidsdagen, men jeg forbarmet meg over kvinnen i huset der herrejulebordet foregikk, så det ble atskillig mer rødvin og hygge enn bakst. Et stooort offer fra min side, hehe!
Lørdag fikk jeg bakehjelp av barnebarnet, 2 år i august. Å stikke ut pepperkaker har hun dreisen på, men å trille kuler er vanskelig! Peppernøttene hennes fikk form som pannekaker, pølser, ruker og klumper, men smakte helt utmerket. Deigen også! Vaniljenøttdeigen falt derimot ikke i smak, den fikk mormor ha i fred.
Men jeg har da faldet og hengt opp gardiner, gjenstår bare ferdiggjøring av magebelter til dem. Kanskje i kveld mens syltekjøttet koker?

Ingen kommentarer: