torsdag 29. april 2010

Puh!

Har brukt det varme, deilige været i ettermiddag og kveld til å sitte inne med sjølangivelser: svigermors, min og Adams. Hennes var bare kontroll, våre var plundrete greier med mye tillegg og skjemavelde. Men det var godt anvendt tid, en skal søren ikke stole på det ferdigutfylte. Oppdaga bl.a. ligningsverdier på mer enn det tredobbelte av det de skulle være. (Doble og mangedoble blomster blomster kan jeg like, men ikke ligningsverdier.) Men nu er papirene i boks, mangler bare husbondens kråketær på hans bunke. I morra kan jeg vie meg til hage og vindusmaling igjen.

Og så blir det heldigvis ikke restskatt denne gangen. Puh!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Som jeg har bannet over den uframkommelighet som skatteetaten har skapt for sine undersåtter med pinkoder og midlertidige passord for oss som går via nettet. Er det noe rart at folk vegrer seg og heller lar det stå til og ikke melder endringer. Dette taper de penger på...

Men jeg fikk lagt inn de nødvendigheter som får opp skattetrekket i statens favor, dog for EN gangs skyld blir det litt til overs her også.

Berit sa...

Skattetatens sider er ikke nettopp prega av brukervennlighet, nei! Vi har såpass mange ekstraskjemaer at vi tar den gammeldagse - på papir.

IngunnBW sa...

Det er noe herk! Jeg har både næringsoppgave og omsetningsoppgave liggende på vent...gruer meg!

Berit sa...

Jepp, Ninni. Virkelig noe herk! Jeg har faktisk også det - bistand til musikersønnen og keramikersøstra. Jeg jobber med regnskap, så det har lett for å bli litt bistand til de nærmeste. Jobbregnskapene er ASer og revisormat, så der slipper jeg avsluttende runde.

Marit sa...

Godt at du kom i mål til slutt med godt resultat. Ja, brukervennlighet skal en ikke beskylde de for. Jeg gjorde ingen endringer, jeg var strålende fornøyd med mitt oppgjør for en gang skyld.

Berit sa...

Så bra, Iris!