onsdag 24. mars 2010

Frødykk

Hagegals omreisende frøboks har landa i Gudbrandsdalen.Uheldigvis på en dag jeg var nødt til å gå på et ikke hagerelatert møte, men etterpå har jeg kost meg verre! Frøboksen, macen for googling av alt det ukjente, og tekoppen i god avstand fra begge deler. Virkelig et artig frødykk, her var mye spennende for enhver smak. Noen godbiter er lagt til side, resten er tilbake i boksen. Så må jeg bruke litt tid til å plukke fram og merke det som skal være med på ferden videre. Jeg regner med å sende den i ettermiddag/kveld en gang. (Tidsangivelsene blir litt snåle ut i de små timer)



Ute begynner det sannelig å våres aldri så lite. Her er årets første barflekk med noe hagerelatert på: Under den oppstamma trådsypressen skimtes dryppslanger, bladverk av porselensveronika, en liten bit grasbakke samt en fortsatt nedsnødd pimpinell, Suzanne. Bedre enn bare singelstripa langs uthusveggen!

6 kommentarer:

IngunnBW sa...

Herlig å se bar mark!!

Anonym sa...

Du får fortelle om funnene dine!

Berit sa...

Ja, herlig med bar mark, sjøl om det er en uryddig flekk!
Kommer sterkere tilbake med frøfunn.

Marit sa...

Spennende med frøboks kan jeg tenke meg! Jeg har hoppet elegant over den, for jeg skaffer meg så mye frø fra andre steder. Skulle jeg falt for de fristelsene i boksen i tillegg, så hadde det blitt tilstander her... ;)

Hyggelig å se bare flekker, ja!
Vinteren er på hell, ingen tvil om det.

elle-melle sa...

Årets første grønne flekk er et vidunderlig syn:))

Elisa sa...

Frøboks og snøsmelting - det er slikt som gjør oss glade!