onsdag 18. mars 2009

Alfresco og båtpuss

Her er Alfresco, min første doble hipp, kjøpt på Mega i høst. Den var å se i flere butikker, så jeg vet det er mange av dere som har stiftet bekjentskap med den før. Fra Hadeco, double sonata (dvs. halvstor). Smgj* påstår at den har litt duft, jeg har ikke nese nok til å kjenne det. Men vakker er den, og lyste opp i kontorvinduet mitt i desember.

I dag lar jeg hipper være hipper (og det sjøl om det er flere som er i ferd med å springe ut) og forlater dalstroka innanfor til fordel for langhelg med båtpuss og hagesnusing på Sunnmøre. Gleder meg til å se hvor mye lenger våren har kommet på de to ukene sia vi var der sist!

Gleder meg mindre til å få båten heist på land (nervepirrene, sjøl om jeg vet det går bra) og enda mindre til å reingjøre, stoffe og polere. Men det må til. Har man båt, så har man, og det straffer seg fort å sluntre med pussen. Heldigvis har vi fått avtale i Søvika (hei, Torill!) så det går greit å kjøre tilbake til huset om kveldene for å sove. Vel kan vi bo i båten, men det er ikke så morsomt oppe på et stativ inne i en hall der det lukter løsemidler og vi ikke kan bruke vann m.v. som vi pleier. (Been there, done that.)
Ha ei fortreffelig helg folkens, enten dere skal pusse båt, gå på ski eller lete etter vårtegn!

7 kommentarer:

RandiF sa...

Ja vi medbåteiere må stille opp enten vi vil eller ikke.....Men får vi like mye hjelp i hagen..????

Berit sa...

Du sier noe, Randi! Men så har kanskje jeg mer glede av båten enn han av hagen. Eller kanskje ikke.

Marit sa...

For en nydelig hipp! De hvite doble er så vakre at jeg får helt vondt. Det er jo ikke rart at du ikke har tid til drivhus, du har jo båt! :-)

Berit sa...

Iris: -og begge har sine særpreg og fordeler!
Kapteinen sa en gang på spøk at jeg var innvilga blomsterkasse på båten, under forutsetning at der kun ble dyrka kjøkkenurter, hehe! Noget upraktisk på bøljan blå, tror jeg nok. Måtte i så fall konferere med halofililista til Potentilla.

RandiF sa...

Kunne også tenkt meg en verandakasse på flybridgen....men tror ikke det ville falle helt i smak hos kapteinen, nei.... :-D

Unknown sa...

Ah, god tur over fjellet! Kom tilbake med vårbilder til oss snøleie østafor sola. :-)

Alfresco kom i to omganger her. Lekker, ser ut som en sky av blonder.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg reiser også vestover i helgen, men tar bussen derfra til Oslo lørdagskvelden, for så å ta Kielfergen på søndag - he he - hørt den før???